fredag 6 september 2013

inför vecka 37

Hej!

Vi har haft en härlig vecka på Björndammens skola.
I början av veckan var vi i skogen för att ta en sista titt på hur det ser ut i naturen på sommaren. Efteråt skrev vi en text tillsammans om vad vi såg/upplevde.

Vi har pratat om läxor, varför vi går i skolan, olika rutiner, satt i register i pärmar, jobbat med mattespråket, bekantat oss med mattedetektiverna, läst Sandvargen, haft klassråd, räknat till 100, lånat böcker, sjungit på rytmiken och lekt/rört oss på idrotten och i skogen. 

  • tisdag åker vi in till stan för att gå på teater. Föreställningen heter Alexander och påfågeln och visas på masthuggsteatern. Ta med: matsäck. Vi börjar och slutar som vanligt. Jag hoppas jag hinner ge alla ny läsläxa under morgonen. Gör jag inte det då får ni läxan på onsdag.

  • Jag kommer att behöva ändra läxdag på läsläxan. Utöver klasslärartjänsten så är jag även arbetslagsutvecklare. Uppdraget gör att jag måste få 15% nedsättning i min tjänst. Den tiden kommer att ligga på tisdagar mellan 8-11 och då kommer Sussie Magnusson att gå in i klassen. Hon kommer att fokusera mycket på praktisk matematik. 
  • Idrotten har satt igång. Joakim är idrottslärare för gul grupp och Sebastian Kögel är för grön grupp. Efter v.7 byter grupperna tider/pedagoger. 

  • På torsdag den 12/9 är det föräldramötet kl 18.00. Hoppas ni har möjlighet att komma!! 
  • På fredag har klassen bestämt att det är visningsdag. Då får man ta med sig en leksak eller något annat man gärna vill visa klassen. Tänk på att inte skicka med med värdefulla/ömtåliga saker. 
  • Tisdagen den 17/9 är det skoljoggen. 
  • Torsdagen den 19/9 gör vi en vandring i Partille. Ta med matsäck denna dag!



100 riskorn

100 pärlor

100 gem

100 kakformar

100 ärtor

100 kakformar


I skogen i torsdags lekte vi "Gömma snittsel" 




Önskar er en trevlig helg och bra vecka 37!

Hälsningar fröken Linda

linda.olsson@edu.partille.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar