fredag 20 september 2013

Inför v.39

Hej på er!

På måndag blir det en spännande dag för oss i klassen. Vi börjar med fotografering och sedan är det dags för vaccinering kl 9.15. Jag kommer att skicka ner några i taget till skolsköterskan. Ingen idrott för gul grupp.

Vandringen vi gjorde igår blev succé. Alla kämpade på i uppförsbackar, trappor och nedförsbackar.

  • Vi åker på teater på torsdag. Vi tar med oss lunch från skolan. Ta med vattenflaska! Vi börjar och slutar som vanligt.
  • Finns det någon förälder som vill komma till klassen och berätta om sitt yrke? Det skulle vara så roligt att få hit er och jag vet att barnen hade uppskattat det. Sedan vet jag att det kan vara svårt att få ihop, men vi hoppas....
  • Jag tänker ge eleverna en läxa i veckan som handlar om att de ska försöka hitta svaret på sin "Partille-fråga". Det kan vara svårt och kanske inte alls går, men då har man försökt i alla fall. Eleverna kommer att få tid i skolan att lösa det, men jag hinner inte hjälpa alla samtidigt. Önskvärt är att man har försökt göra läxan till onsdag då vi kommer att ha nästa lektion till detta. Frågan skickas hem idag, fredag.














  • Jag skickar även hem tider för utvecklingssamtal. Eleverna kommer att gå in på sin profil under v. 40 och fylla i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar