fredag 7 mars 2014

inför v.11

Hej!

Kan vi säga att det är vår nu? Någon som vet om det kommer mer snö?
Måste jag ha termobyxor på mig? Kan inte jag få ta av mig jackan?
Frågorna är många!

I veckan har vi har vi målat en fantasimålning med oljepastelle och vattenfärg. Sedan fick eleverna skriva en saga eller en dikt till sin bild. I torsdags fick alla redovisa. Klasskamraterna berättade två bra saker om varje målning/berättelse samt en sak som han /hon kan göra bättre till nästa gång. Underbart att se hur de utvecklas i både tal och skrift.

I matematiken har vi repeterat att avrunda tal till närmsta tiotal samt göra överslagsräkningar på olika saker. De har fått göra en diagnos i matematiken samt räknat additions och subtraktionstal inom talområdet 0-20 på tid. Det är många i klassen som räknar rätt men det tar för lång tid.

I dag var det rastdisco-hur kul som helst!
Klassen hade även visningsdag. Vi ägnade en timme åt att lyssna på varandra och titta på vad de ville visa upp.


  • Under vecka 11 och 12 kommer vårt arbetslag att bli observerade av några pedagoger från Alingsås och Lerum. De har i syfte att observera vår undervisning med "nya" ögon så att vi kan utvecklas till att bli ännu bättre pedagoger. 
  • Jenny är hos oss två veckor till :) 
  • Under vecka 11 och 12 kommer vår klass ha ett skrivprojekt ihop med klass 4 b (min gamla klass) 
  • Vi börjar med matematikläxa från och med denna vecka. Från onsdag till tisdag (samma som läsläxan)










Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar