fredag 21 mars 2014

inför v. 13

Hej!

-Oj vad den här veckan har gått fort! sa en elev idag.

Precis så känner jag!

Vi har fortsatt skriva våra sagor, läst upp för varandra och gett varandra feedback.
Vi har haft matematikprov där eleverna har fått visa om de har taluppfattning. De har också räknat tabellkunskap på tid samt visat om de behärskar addition och subtraktion vid räkneberättelser.

I tisdags var lärarkandidaten Jenny vikarie i klassen. Hon upplevde att det gick bra i det stora hela men att vissa elever passade på att busa eller inte göra någonting. I onsdags var Christoffer i klassen på förmiddagen och sista lektionen hade Jennica ( då jag var på extra ledningsmöte på kommunhuset).

I går jobbade vi mycket med en text som hade titeln: Jag känner en hund som heter Hugo.
Vi tränade på att sortera namn i bokstavsordning samt hitta rimord.

Jag måste passa på att berätta hur stolt jag är som klasslärare att ha era barn!
Klassen är trygg. Alla får vara som de är. Alla synpunker, tankar och funderingar är lika viktiga och eleverna är engagerade.
  • Nu har Jenny gjort klart sin praktik hos oss. Vi önskar henne lycka till med studierna. Vi ses till hösten.
  • På torsdag går vi till skogen. Vi äter i bamba men ta gärna med en liten fika: frukt, macka, dricka.
Läxa: matematikläxa från onsdag till tisdag
         läsläxa till tisdag

Ha en go helg!

Mvh Fröken Linda

linda.olsson@edu.partille.se

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar