fredag 28 mars 2014

inför vecka 14

Hej!

Under veckan som gått har vi talat om månaderna på året, kvartal, skottår, dygn och timmar på dygn/vecka. Eleverna har gjort sina sista matematikprov i Partillemodellen. Syftet med proven är att säkerställa min undervisning. När jag rättat alla prov kommer jag att se vad klassen behöver ha mer undervisning i.

Vi har också hjälpt mattedetektiverna att lösa ett problem med att bygga en platt pyramid som mur! Hur många stenar måste beställas? Fråga gärna hemma.

Vi har fortsatt att skriva sagor och redovisat. Vissa av eleverna vill lämna in sin bok på biblioteket, andra vill hänga den utanför klassrummet och några vill ta hem sagan med en gång.

I torsdags var vi i skolskogen ihop med klass 1A. Vi tränade på lägesord samt upplevde skogen med nästan alla våra sinnen.

Nu är det dags att boka in vårens utvecklingssamtal ihop med ditt barn. ( Se separat inlägg tidigare) 
På onsdag kommer ditt barn att få en läxa som handlar om samtalet. Nytt för i år är att vi kommer ha elevledda samtal.


* Läxan v. 14     Matematikläxa: från onsdag till tisdag
                          Läsläxa: från tisdag till tisdag
                          Läxa om mitt utvecklingssamtal: från onsdag till onsdag

* På måndag och tisdag kommer min syster Linn, som är 13 år, att praoa i klassen.

Ha en go helg i solen :)/ Linda








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar