fredag 11 oktober 2013

Inför v. 42

Hej!

I veckan har vi bekantat oss med Partilles egna kommunfågel. Hon kom på besök!
Vi har också arbetat med laxen som bor i Säveån.

I matematiken har vi arbetat med ordningstal: 1:a, 2:a, 3:e, 4:e osv...
Vilken bokstav kommer på 5:e plats? Vilken bokstav är först? Hör efter hemma om ditt barn känner sig säker.

Vi har diskuterat och sett på en film om skolan förr i tiden. Eleverna fick träna på att se likheter och skillnader mellan skolan förr och nu.

Alla har arbetat med sina mål lite extra mycket nu inför utvecklingssamtalen.
Det är härligt att höra när de säger: -Nu är jag klar med mitt mål! - Det här kan jag redan, jag vill bli bättre på stora minus.

Vecka 42 och 43 har jag samtal. Det ser jag och eleverna fram emot!

*När gul grupp har idrott på fredagar så samlas alla utanför tratten kl 8.00. Där hämtar Joakim alla eleverna och går gemensamt ner till idrottshallen och byter om. Detta gör vi tills alla föräldrar slutar att bryta mot lagen genom att köra upp till bamba/rörelsehallen för att släppa sina barn. Vi alla på skolan uppmanar er som gör detta att sluta! Det är inte okej!!

* Skolan/fritids är stängt mån 28/10 samt tis 29/10. Resten av veckan är skolan stängd.

Här kommer lite bilder från vårt besök i Jonsered. Vi fick många skratt och härliga upplevelser. Tack Ågot och Stefan som var med!













Trevlig helg och vecka önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar