fredag 13 december 2013

Inför v. 51 och v. 2

Hej!

Tack alla som gjorde klassens luciakväll till en toppen kväll. Alla eleverna sjöng så fint.
Jag vill också tacka för den fina julblomman jag fick - Tack!

Jag tror att många är nöjda med veckan efter att ha ätit nobelmiddag, målat en tomtemålning, sett på skolans luciatåg, lyssnat på julkalendern, vikt loppor och spelat penningborg. Där i mellan har vi övat på luciasånger, träffat Maida och räknat huvudräkning.

Här kommer info om sista veckan i skolan:


  • På onsdag har vi en pysseldag ihop med 1A och F-klassen. Ta med toarullar!
  • På torsdag kommer vi, tillsammans med 1A, att gå ut i skogen. Alla barn får ta med sig en lättare fika som te.x. en smörgås, dricka, frukt, bulle. Tänk på att vara rätt klädd! Vi kommer att vara ute mellan 8.00-11.00
  • På fredag är det skolans sista dag. Vi träffas i klassrummet kl 8.00 och är tillsammans till kl 11.00. När klockan är 11 är skolan slut och fritids tar över. De barn som har barnomsorg går ner och äter ihop med fritids. 

Vi ses igen den 8 januari kl 8.00. 

Läsläxorna samlar jag in på onsdag. 


Tack för den här terminen. Jag ser fram emot våren :) 


Stor julkram till er alla! / Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar